Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelský záměr
Voráček, Jakub ; Korvas, Jiří (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o podnikatelském záměru. Vyhledává podnikatelské příležitosti na trhu s uměleckými díly. Zabývá se založením společnosti, vyhledáváním mladých umělců a prezentováním jejich produktů a služeb zákazníkům s cílem dlouhodobé prosperity podnikatelského subjektu.
Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově
Bouchalová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce na téma Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově se zabývá fenoménem deníku v kontextu výtvarného umění s vazbou na pedagogickou praxi. První část uvádí obecné teoretické ukotvení v charakteristice a historickém vývoji s odkazem na literární tvorbu, problematiku autorského deníku a výčtem obecně známých výtvarných umělců využívajících deníky. Taktéž uvádí příklady tematických výstav s námětem deníkové práce. Pro pochopení rozmanitosti deníků jsou uvedeni výtvarní umělci, kteří ve své tvorbě uplatňují některé ze znaků deníkových záznamů. V textu jsou taktéž zodpovězeny otázky, proč je kresba hlavním prostředkem těchto výpovědí a jaký význam pro nás zabývání se deníkovou tvorbou má. V praktické části autorka implementovala zásady deníku ve vlastním projektu, jehož výsledkem jsou čtyři velkoformátové kresby ze čtyř měsíců. Každý den byly na výchozí čtvrtku zaznamenány denní postřehy a myšlenky. Papír se tak stal specifickým vizuálním záznamem prožitků odrážející období, ve kterém vznikly. Postřehy z tohoto projektu a teoretický základ byl východiskem poslední části didaktické. Ta popisuje pedagogický a tvořivý deník v pedagogické praxi. Posledním uvedeným jsou tři praktické návrhy do hodiny výtvarné výchovy inspirované tvorbou vizuálních umělců Inge Kosková, Özlem Altin a...
Max Dvořák a obrat (dějin) umění k uměleckému dílu
Murár, Tomáš
V posledních letech rakousko-uherské monarchie je možné v literatuře i výtvarném umění sledovat destabilizaci doposud platných hodnot ve vztahu k tradici, která již nebyla schopna dostatečně vyjadřovat svět v jeho úplnosti. Tento proces je možné pozorovat také v uměleckohistorickém zkoumání, a to v jeho odklonu od výzkumu autonomního vývoje umění k definici uměleckého díla myšlením doby jeho vzniku. Tato proměna je ztotožňována zejména s vlivem duchovních věd (Geisteswissenschaften), které rozvíjel i historik umění českého původu Max Dvořák. V příspěvku bude na příkladu jeho myšlení ukázáno, jak uměleckohistorická definice uměleckého díla může souviset s uměním raného 20. století, tedy jakožto vymezující se vůči doposud platným myšlenkovým konceptům pozdního 19. století.
Sourozenci ve skupině dětí předškolního věku a jejich výtvarný projev.
OTTOVÁ, Bohdana
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapeutických přístupů v prostředí mateřské školy. Je zaměřena na výtvarnou tvorbu sourozeneckých dvojic. Práce je rozdělená na dvě části. V první, teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte a dětství, vývojem dítěte po stránce tělesné, psychické a sociální. Zabývá se vlivem rodiny a rodinného prostředí, sourozenců a sourozeneckých konstelací na vývoj dítěte. Dále se dotýká významu a obsahových složek předškolního vzdělávání a působení vrstevnické skupiny. Popisuje základní znaky dětského výtvarného projevu a teoretické možnosti přesahu arteterapie do výtvarné tvorby v mateřské škole. V druhé, praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky čtyř sourozeneckých dvojic a analýza jejich tvorby, v kontextu okolností a období jejího vzniku. Výzkum je realizován v prostředí mateřské školy. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se ve výtvarném projevu sourozenců promítají zkušenosti z rodinného prostředí, jakým způsobem se sourozenci vzájemně ovlivňují a zda se tato skutečnost v jejich výtvarném projevu objevuje. Zjistili jsme, jakými způsoby společná přítomnost uvedených sourozenců ovlivňuje jejich aktivitu ve skupině a poukázali na možnost otevření cesty k řešení jejich adaptačních potíží i individuálních témat skrze výtvarnou tvorbu.
O mýtu a věčném návratu v umění
Novotná, Karolína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce O mýtu a věčném návratu v umění má za cíl představit a propojit pojmy jako jsou mýtus, rituál, archetyp, praobraz, obraz a návrat. V práci se zabývám poutí a labyrintem, jako cestou člověka životem, v niž hledá symboly a odkazy v obrazech, které se stávají průvodci na cestě. Teoretická práce je rozdělena na tři části - Mýtus, Návrat a Obraz. Všechny tři jsou pak propojeny právě onou poutí, cestou či nití, kterou člověk po cestě nalézá. Téma obrazu je stěžejní ve všech třech částech této práce, protože jen díky němu, se neviditelné stává viditelným. V didaktické části představuji výtvarnou aktivitu, která je zaměřena na Návrat v umění, k počátkům umění a kultury samotné - k jeskynním malbám. Ve výtvarném projektu se snažím celé téma mé bakalářské práce uchopit výtvarně, vytvořením malé knihy, která je tištěna na pauzový papír. Je zde kladen důraz na propojenost mezi stránkami "minulými, nynějšími a budoucími". Poslední částí je příloha, která obsahuje výtvarné práce na téma "Labyrint", které vytvořili mí přátelé na základě mého zadání. Každý k labyrintu přistoupil z jiného úhlu a vytvořil tak svůj osobitý pohled na dané téma. KLÍČOVÁ SLOVA mýtus, rituál, obraz, archetyp, návrat
Right Convolutional Neural Network For Classification Illustrations In Artworks
Sikora, Pavel
This paper deals with the image classification problem in the field of artworks. The articleuses a custom dataset from artworks with eight classes of some not common objects and illustrations.This dataset is used to train three convolutional neural networks for classification. All classificationresults are well discussed and evaluated with an example on the images from a dataset.
Strach v prostoru
Savincová, Karolína ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem strach v prostoru. Pomocí a/r/tografického výzkumu autorka zkoumá koncept a proměny jeho chápání během procesu tvorby uměleckého a pedagogického díla. V první části autorka popisuje teoretický a metodologický rámec výzkumu, popisuje návrh výzkumu a definuje pojmy s ním související. V druhé části autorka představuje vlastní způsob uchopení konceptu v prostoru a definuje pojmy, které s tímto tématem souvisí. Koncept zkoumá prostřednictvím reflexe vlastní tvorby, a to nejdříve umělecké, a pak i pedagogické. V rámci umělecké tvorby autorka seznamuje čtenáře s procesem vzniku jejího uměleckého díla a jeho následné reflexe, ze které vychází při tvorbě výtvarného úkolu. Ve třetí části analyzuje primární dokumenty za pomoci třífázového kódování a poté ze získaných kódů vytváří konceptové mapy, které slouží pro vizualizaci zobrazení výsledků výzkumu. Data získaná z výzkumu interpretuje. Ve čtvrté části autorka shrnuje výsledky výzkumu, odpovídá na výzkumné otázky a hodnotí dosažení cíle výzkumu. Z výsledků analýzy primárních dokumentů a porovnáním konceptových map zjišťuje, zda se proměňuje chápání konceptu na základě zkušeností získaných při tvorbě uměleckého a pedagogického díla. Také dochází k poznatkům ohledně podobnosti a odlišnosti uměleckého a pedagogického díla.
Právní aspekty umělé inteligence
Peychlová, Aneta ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Právní aspekty umělé inteligence Abstrakt Stejně jako je tomu i u dalších nových technologií, i právní regulace umělé inteligence zatím poněkud zaostává za jejím rychlým rozmachem a dnes již častým využíváním při každodenních aktivitách běžné populace. Z tohoto důvodu se tato diplomová práce věnuje právě současně používané a budoucí právní úpravě této oblasti. Jelikož obecnému pojetí a otázce odpovědnosti se již zabývaly dříve publikované akademické práce, soustředí se tento text především na aspekty autorskoprávní. Hlavním cílem je tedy vysvětlení současného pojetí role umělé inteligence v českém autorském právu a jeho úskalí. V další fázi jsou pak představeny varianty právního pojetí umělé inteligence v zahraničí a jejich vliv na potenciální další vývoj jak na evropské, tak české úrovni. Diplomová práce v první kapitole nejprve představuje základní pojmy, především tedy pojem umělé inteligence jako takové. Popisuje historii jejího vzniku a roztříštěnost názorů na její definici stejně jako na její důsledky pro společnost. V rámci porozumění umělé inteligenci jakožto technologii je jedna z podkapitol věnována také porovnání jejích různých dělení a typů, s cílem vytvořit reálnou představu o současných hranicích jejích funkcí. V druhé kapitole text již pracuje s právním pojetím umělé inteligence v České...
Fenomén uměleckého falza
PLÁŠILOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou padělaných a stylově napodobených uměleckých děl, jejich identitou se zaměřením na teoretické problémy, které sebou existence uměleckých falz přináší. V práci budou nejprve představeny nejznámější příklady odhalených uměleckých falz a dále formulovány estetické a etické problémy, jimž fenomén uměleckého falza dal vzniknout. Důležitou součástí práce bude formulace problému identity uměleckého díla, především v rámci diskusí současné angloamerické estetiky. Základní publikací pro tuto práci bude Umění a falzum (2004) od Tomáše Kulky a jeho pojetí dualismu v estetické teorii. Kromě Kulkova přístupu zmiňuji ještě autory Nelsona Goodmana, Denise Duttona, Marka Sagoffa a Arthura Koestlera. Cílem práce je zhodnotit funkčnost uvedených přístupů k dané problematice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.